Francoski TGV vlak je danes porušil hitrostni rekord vlaka na običajnih tirih. Na progi med Parizom in Strasbourgom je dosegel kar 574,8 km/h in tako presegel prejšnjo najvišjo hitrost, ki je znašala 515 km/h.
Vlak, ki se ponaša z lovoriko najhitrejšega, je nekoliko prilagojena verzija V150, ima večja kolesa in dve lokomotivi. Med poskusno vožnjo so napetost v omrežju, ki ga napaja, povišali s 25000 na 31000 voltov.
Najvišjo dovoljeno hitrost vsakodnevnih vlakov na tej progi bodo sicer kmalu povišali na 320 km/h.
PS Novica ni posebno vzpodbudna za vse, ki se cijazijo po naših železniških progah s hitrostjo poštnih kočij v času Marije Terezije, pa najsi so v muzejskem vlaku ali kateri od sodobnejših pridobitev Slovenskih železnic. Ampak Strategija razvoja Slovenije, ki jo je pripravila naša Vlada, predvideva modernizacijo železniškega omrežja, ki bo na nekaterih odsekih nekaterih prog v dobrem desetletju ali dveh omogočila hitrosti do izjemnih in vrtoglavih 200 km/h.
Izjemno, mar ne?
3. april 2007
Kemija in seks
Po krajšem potepanju v tujini spet nazaj, tokrat z vzpodbudno novico za vse obupane kemike.
Raziskovalec Lorenzo Stievano sporoča naslednje:
Končno smo dobili argument za vse študente, ki se jim kemija ne zdi dovolj privlačna. Predvsem bodite pozorni na dvojno puščico reakcije, ki označuje ravnovesno stanje: v kemiji naj bi bila vsa ravnovesja dinamična!
Vir slike je objava z naslovom (ki bi ga lahko uporabljali kot protistrup ob prevelikih količinah zaužitih afrodiziakov):
“{trans-1,4-Bis[(4-pyridyl)ethenyl]benzene}(2,2′-bipyridine)ruthenium(II) Complexes and Their Supramolecular Assemblies with -Cyclodextrin,” Sergio H. Toma, et al., Inorg. Chem., 43 (11), 3521 -3527, 2004. 10.1021/ic0352250 S0020-1669(03)05225-X.
Naročite se na:
Objave (Atom)